Algab Hariduseksperiment II Villeveres
04.07.201801.07-ndal toimus Hariduseksperimendis II osalevate noorte tutvumis kohtumine. Kolme päevane ettevalmistav eellaager algab juba 05.07-ndal ja eksperiment kestab kokku 10 päeva (08-18.07). 16.07-ndal toimub, noorte Hariduseksperiment II ühe osana läbiviidava LoovHA Suvekooli raames, grupitöö “Loov ja usalduslik koostöö õpilase ja õpetaja vahel”. Läbiviijaks on väga mitmekülgne, värvikas ja inspireeriv Kerttu Soans (kirjanik, ajutreener, MTÜ LoovHA juhatuse liige). Samal päeval kohtume veel kahe väga põneva külalisega. Lugege altpoolt kõigest pikemalt!
01.07-ndal kohtusid eelmise aasta suvel toimunud Hariduseksperimendis I osalenud noored ja uued liitunud noored, kes kõik koos osalevad Hariduseksperimendis II, mis algab eellaagriga juba 05.07-ndal.
Haridusekspeimendis I (2017 aasta suvel) andsime 16-le noorele võimaluse luua nn. “Ideaalse kooli” mudel. Toimusid haridusteemalised arutelud, üheskoos leiti tuleviku kooli kujunemiseks vajalikke eeldusi. Oleme eksperimendis osalenud noortega jätkanud regulaarseid kohtumisi – viinud läbi seminare ning kavandanud koos Hariduseksperimenti II.
Kolme päevases ettevalmistavas eellaagris ja sellele järgneval 10 päevasel hariduseksperimendil osaleb kogu eksperimendi ja lühema perioodi vältel ligi 30 noort.
Hariduseksperimendi II eesmärgid on:
- koos noortega vahe-aasta kooli väljatöötamise algatamine - noortele peale põhikooli / gümnaasiumi lõpetamist aastase “pausi võtmine”, et mõtestada, mida tõeliselt tahan õppida, millisele kutsele ja tegevustele pühenduda oma elus;
- ideaalse kooli idee täiendamine, ettepanekute koostamine üldhariduse õppekava täiendamiseks selliste õppeainetega ja tegevustega, mis toetavad õpilaste elueesmärkide mõistmist;
- 16.07-ndal on õpetajatele, lapsevanematele ja igas vanuses haridushuvilistele „avatud uste päev“ - kutsume kõiki kaasa mõtlema vahe-aasta vajalikkuse ja noorte elueesmärkide mõistmise toetamise üle; noored esitlevad nädala jooksul koostatud vaha-aasta programmi; põnevad esinejad ja ühine grupitöö teemal “Loov ja usalduslik koostöö õpilase ja õpetaja vahel” (läbiviijaks Kerttu Soans, kirjanik, ajutreener, MTÜ LoovHA juhatuse liige).
- Eksperimenti kokkuvõtva pöördumise koostamine üldsusele ja edasiste tegevuste eesmärgistamine.
Loe lisaks Hariduseksperimendist ja vaheaasta vajalikkusest: http://loovharidus.ee/villevere-hariduseksperiment/)
16.07-ndal, noorte Hariduseksperiment II ühe osana läbiviidava LoovHA Suvekooli raames, toimub õpetajatele, lapsevanematele ja igas vanuses haridushuvilistele „avatud uste päev“.
Kutsume kõiki kaasa mõtlema vahe-aasta vajalikkuse ja noorte elueesmärkide mõistmise toetamise üle; noored esitlevad nädala jooksul koostatud vaha-aasta programmi; põnevad külalised ja ühine grupitöö teemal “Loov ja usalduslik koostöö õpilase ja õpetaja vahel”.
- Kohtume Hannabel Ariaga (Tartu Hugo Treffneri Gümnaasiumist), kes jagab õppereisilt Keeniasse saadud kogemusi. Hannabel Aria räägib järgmistel põnevatel teemadel:
-Kuidas näeb välja koolipäev Keenias ehk 10h koolis 90 klassikaaslasega
-Arstiks, õpetajaks, insenerik, piloodiks - Keenia õpilaste unistused
-Mida on meil õppida Keenia noortelt?
Õppereis Keeniasse oli, MTÜ Mondo (koostöös Tartu ülikooliga) korraldatud, konkurssi “KAE maailma!” peaauhinna reis.
Oma reisi ajal veetis Hannabel Aria terve nädala Shianda külas, kus MTÜ Mondo arengukoostööd tegi. Hannabel elas MTÜ Mondo toetuslapse kodus ja külastas 5 erinevat kooli. Ühes koolis veetis Hannabel kaks päeva tunde vaadeldes ja ise tegevusi läbi viies.
- Teine külaline on Marta-Lotta Kukk. Noor, kes töötas vabatahtlikuna Pariisi Demokraatliku kooli juures.
Marta kirjutab: "Otsustasin minna vabatahtlikuks Pariisi Sudbury kooli, kõige radikaalselt vabamasse demokraatlikusse kooli. See aastane kogemus andis mulle rohkem kui ainult hariduslik inspiratsioon - tänu nende noortega töötamisele mõistsin, kui täiskasvanute poolt suunatud on noored koolis ning kui palju võib nende areng selle all kannatada (näiteks loovus ja suhtlemisoskus). Ja kuigi see lähenemine tundub paljudele väga ekstreemsena, arvan, et ka koolilapsel on õigus olla vaba ja vastutav inimene".
- Grupitöö läbiviijaks on väga mitmekülgne, värvikas ja inspireeriv Kerttu Soans (kirjanik, ajutreener, MTÜ LoovHA juhatuse liige).
Mõttetreeningu meetodil otsime inspireerivaid lahendusi, liikudes koostöö idee juurest praktiliste ettepanekuteni. Kuidas saaks tulemuslikult särisema panna õpilaste omavahelise koostöö? Kuidas muuta usalduslikumaks õpetaja ja õpilase koostöö? Uurime ootuste ja võimaluste kohta. Mis võiksid olla need praktilised tegevused, mis viivad meid ühiste eesmärkideni?
Grupitöö toimub koos eksperimendis osalevate noortega.
Paneme pead kokku ja jõuame lahendusteni!
Tule ja saa osa ka kõigest muust, mida meie päevakava pakub. Tutvu päevakavaga:
http://loovharidus.ee/loovha-suvekool-paev-noorte-hariduse…/
... ja registreeru juba täna: https://goo.gl/forms/74i7MANaZI01ogui1
Suvekooli läbiviijad on MTÜ LoovHA liikmed – Kerttu Soans, Triin Tarn, Eda Heinla ja Helen Kaasik ja Lastevanemate Liidu juhataja Aivar Haller.
Ootame Teid Villeveresse külla 16. Juulil!
Hariduseksperimenti 1 filmiti ja ülesvõetud materjalist tehakse dokumentaalfilm. Ka Hariduseksperimenti 2 filmitakse osaliselt dokumentaalfilmi materjaliks.
------------
Haridus on teema, mis puudutab meid igaühte. Oleme kõik ühel või teisel moel haridusasutustega seotud, kas laste, laste-laste või läbi iseenda, osaledes täiskasvanu hariduses - meie koos saame muutuda ja muuta!
Tutvuge meie tegemistega hariduse vallas, koduleheküljel loovharidus.ee.
Liitu meie uudiskirjaga, http://loovharidus.ee/kontakt/ ja oled parimal viisil kursis meie tegemistega.
MTÜ LoovHA on tulumaksusoodustusega organisatsioonide nimekirjas ja annetuse pealt on võimalik tulumaks tagasi saada.
Heade soovidega!
MTÜ LoovHA
loovharidus.ee