Valminud on kokkuvõte koostöölahendustest, mis sündisid LoovHA seminaril “Kool kui kogukonna keskus, kui koostöö süda”.
02.02.201801.12-ndal toimus loovharidus Eesti moodi XI, seminar "Kool kui kogukonna keskus, kui koostöö süda". Koos osalejatega töötasime Kerttu Soansi juhendatud mõttetreeningu käigus välja koostöölahendused kooliga seotud osapoolte vahel. Vaata seminari kokkuvõtteid kooli ja kogukonna koostöö takistustest ja –lahendustest siit: http://loovharidus.ee/seminar-kool-kui-kogukonna-keskus-kui-koostoo-suda-kokkuvotted/
Milleks koostöö? Selleks, et liikuda kooli poole, mis toimib ühtsetel väärtustel ja eemärkidel, et kool ja kodu toetaksid üksteist – koos ühise kogukonnana. Selgitasime välja koostöö probleemid ja ootused/vajadused. Nt. õpetaja ja õpilase koostöös oodatakse isiklikku suhet ja vastastikust inspireerimist – kõike, mis toetab õpilasi oma elu eesmärkide mõtestamisel, ELU kutse leidmisel.
Keskendusime lahendustele:
Näiteks kogukonnana toimima saamiseks väljatöötatud koostöömudel näeb, et koolide juures võiks toimida õpetajate kolleegium, õpilasesindus ja vanematekogud ning juhtorganiks on hoolekogud, mis koosneb õpetajate-, õpilasesinduse- ja vanematekogu esindajatest. Põhjamaades juhivad hoolekogud koole ning Eestis kasutavad sama mudelit waldorf-pedagoogikast lähtuvad koolid.
Mõttetreeningu töös osalesid noored, kes osalesid meie Hariduseksperimendis 1 “Ideaalne kool” 2017 a. suvel ja kuuluvad meie Hariduseksperiment 2 (suvi 2018) ettevalmistavasse töögruppi.
Lugege meie koostööst noortega, Hariduseksperimentidest ning osalusest teistes töögruppides pikemalt kodulehelt: http://loovharidus.ee/projektid-ja-tegevused/
Siinkohal jagame koostööpartnerite info: valminud on põhjalik kodu ja kooli koostöö käsiraamat "Rõõmuga kooli". Laadige PDF alla siit http://bit.ly/2ilbiB6 ja aidake kaasa selle levitamisele! 28 kaasautori seas on lapsevanemaid, koolijuhte, õpetajaid ja uurijad Tartust ja mujalt Eestist, nii ongi kaante vahele saanud peale kogemuslugude ka uuringute kokkuvõtteid Eesti ja muu maailma kohta. Koostajad ja toimetajad tänavad südamest kaasautoreid, fotode autoreid, kujundajat ja korrektorit. Oleme kindlad, et selle raamatu toel saab Eesti koolist üks natuke parem paik. Raamatu on välja andnud Tartu Linnavalitsuse haridusosakond ning see oli osa projektist "Tõenduspõhine lähenemine - uus koolikultuur Eestis (TULUKE)", mida rahastati EMP toetuste programmi "Riskilapsed ja -noored" taotlusvoorust "Kaasamine ja sekkumised haridussüsteemis".
02.03.2018.a. toimub meie seminar “Loov õpetaja on ideaalse kooli alustala”. Kutsume Teid kuulama ettekandeid loovuse ja loomise teemadel, osalema meie eelmise suve hariduseksperimendi „Ideaalne kool“ noorte koolitundides, loovat mõtlemist „sütitavates“ töötubades ja arutlema kooli arendusjuhi rolli kui õpetajate loovuse hoidja töö üle.
Päevakava, ettenkannete ja töötubade kirjeldused ja registreerumine meie kodulehel:http://loovharidus.ee/loovharidus-eesti-moodi-xii/
Haridus on teema, mis puudutab meid igaühte. Oleme kõik ühel või teisel moel haridusasutustega seotud, kas laste, laste-laste või läbi iseenda, osaledes täiskasvanu hariduses - meie koos saame muutuda ja muuta!
Tutvuge meie tegemistega hariduse vallas, koduleheküljel loovharidus.ee.
Liitu meie uudiskirjaga, http://loovharidus.ee/kontakt/ ja oled parimal viisil kursis meie tegemistega.
Heade soovidega!
MTÜ LoovHA
loovharidus.ee