Jäta navigatsioon vahele

Ma Armastan Aidata
Koos oleme kogunud
4 781 296 €
Annetajatelt 3 406 847 €
Swedbanki poolt 1 374 449 €
Vaikuseminutid: vähendame koos laste ärevust ja stressi, toetame õpetajate vaimset heaolu

Vaikuseminutid: vähendame koos laste ärevust ja stressi, toetame õpetajate vaimset heaolu

Kuidas su annetus aitab?

Kui lähedal oleme eesmärgi saavutamisele?

Annetusi kokku
Veel vaja koguda
3 201.00 €
96 annetust
10 000.00 €

Annetan raha

Kuidas su annetus aitab?

Kuidas su annetus aitab?

Uuringud näitavad, et 35% eesti õpilasi hindab oma psühholoogilist heaolu madalaks. Viimaste aastate sündmustest tulenev mure, ärevuse ja hirmu foon on tõusnud. Infomöllus on lastel raske keskenduda ja igapäevaste pingetega toime tulla. Kui sellega hakkama saamiseks puuduvad oskused, on tulemuseks nii tähelepanu- kui käitumishäired, madal koolirõõm ja kõrge koolistress (nt kiusamine ja koolist väljalangevus). 

Lahendusena pakub Vaikuseminutid MTÜ koolidele ja lasteaedadele süsteemset ja tõenduspõhist programmi “Heaolu loov kool ja lasteaed”, õpetades praktilisi teadveloleku oskusi, mille abil saab vähendada ärevust ja stressi ning ennetada kurnatust. 

Programmi sihiks on terve organisatsioonikultuuri positiivne mõjutamine, et väheneks nii õppijate kui õpetajate stress, väsimus ja omavahelised emotsionaalsed pinged.

Esindusliku valimiga Tartu Ülikooli uuring Vaikuseminutite programmi mõju kohta tõendas, et süsteemse teadveloleku õppe tulemusena on noorte stress ja kurnatus väiksem. Samuti vähenesid ärevuse ja paanikahoogude sümptomid, kui Vaikuseminutite harjutusi tehti kavakindlalt. 

Ligi 80 % õpilastest peab oskust oma heaolu ise toetada väga või pigem tähtsaks. Noored väärtustavad praktilisi heaolu eest hoolitsemise soovitusi. Vaikuseminutite harjutused on tõhusad tehnikad, et tulla välja hajevil mõtetest, segavatest emotsioonidest või pinges olekust. Samal ajal kasvab oskus keskenduda ja enda sees toimuvaga paremini toime tulla.

Harjutused sobivad nii lastele kui täiskasvanutele.

Iga laps ja iga toetus loeb! Ka väiksem panus on väärtuslik. Iga annetatud 8 € aitab vaimse tervise probleemide süsteemsel ennetusel jõuda ühe lapseni.

Sinu panuse tulemusena on õpetajatel parem õpetada ja lastel parem õppida. Aitäh!  

Vaata lähemalt:

Organisatsioon on kantud tulumaksusoodustust saavate mittetulundusühingute nimekirja. Maksude teemast loe lähemalt: Annetused ja maksud

TAI uuringu tulemus: Õpetajate heaolu ja stressitaluvust saab praktiliste oskuste abil tulemuslikult parandada

15.10.2024

Tervise Arengu Instituudi (TAI) tellitud ja Balti Uuringute Instituudi poolt läbi viidud võrdlusgrupiga katseuuring näitas, et õpetajatel kasvas praktilise õppe tulemusena sotsiaal-emotsionaalne pädevus. See toetab õpetajate stressiga toimetulekut ja suurendab rahulolu tööga, millel on omakorda positiivne mõju õpilaste heaolule.

Sotsiaalministeeriumi terviseala asekantsler Anniki Lai sõnas, et piiratud ressursside tingimustes on eriti oluline panustada tulemuslikkust näidanud ennetustegevustesse, mis toetavad õpetajate ja seeläbi ka õpilaste heaolu. „Õpetajate vaimse ja emotsionaalse heaolu toetamine on kriitilise tähtsusega, sest nende roll on otseselt seotud meie laste ja noorte tuleviku kujundamisega. Praktiliste oskuste arendamine aitab õpetajatel paremini toime tulla tööpingega ja suurendab nende rahulolu oma tööga, mis omakorda peegeldub positiivselt ka õpilaste heaolus,“ lisas ta.

Eesmärgiga toetada laste ja noorte vaimset tervist ja hariduslike eesmärkide saavutamist, rahastas Sotsiaalministeerium 2023-2024. aastal täiendavalt õpetajate sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamist ja hindamist. Esmalt valmis ülevaade rahvusvaheliselt ja Eestis kasutusel olevatest õpetajate sotsiaal-emotsionaalset pädevust arendavatest koolitustest ning seejärel toimus võrdlusgrupiga katseuuring hindamaks, milliseid sotsiaal-emotsionaalseid pädevusi arendavad Gordoni õpetajate kool ja Vaikuseminutite koolitusprogramm õpetajale. Lisaks töötati uuringu käigus välja ja testiti esmakordselt Eesti õpetajatele kohandatud sotsiaal-emotsionaalset pädevust mõõtvat tööriista.

"Laste vaimse tervise ja heaolu toetamisel on lastega töötavate spetsialistide, sh õpetajate sotsiaal-emotsionaalne pädevus praegusel ajal eriti aktuaalne, sest toetab nende stressiga toimetulekut, aitab vältida emotsionaalset läbipõlemist ja suurendab koolikeskkonna tajutavat heaolu," tõi välja TAI laste ja noorte valdkonna juht Tiia Pertel.

Uuringu tulemused näitasid, et osalemine Vaikuseminutite programmides ja Gordoni koolitusel on aidanud õpetajatel arendada suhteoskusi, eneseteadlikkust ja enesejuhtimist, samuti parandada suhteid õpilastega ja suurendada tööalast rahulolu.

"Koolitustel osalenud õpetajate enda hinnangul paranesid märgatavalt nende sotsiaalsed ja kognitiivsed oskused. Gordoni õpetajate kooli programmi läbinutel paranes eriti suhtlusoskus, nii tööalane kui isiklikul pinnal, Vaikuseminutite koolitusprogrammi läbinutel paranes eriti enesejuhtimine, mis aitab hoida vaimset ja füüsilist tervist," kommenteeris Balti Uuringute Instituudi uuringurühma juht Kats Kivistik.

Tulemuste põhjal soovitab uuringurühm Haridus- ja Teadusministeeriumile ning kohalikele omavalitsustele võimaldada õpetajatel tasuta või soodsa hinnaga osaleda nimetatud koolitusprogrammides. Samuti on soovitatav suurendada koolide juhtkondade teadlikkust sotsiaal-emotsionaalsest pädevusest ja luua selle rakendamist toetav organisatsioonikultuur.

Üks Vaikuseminutite koolitustel osalenud õpetaja jagas oma kogemust: "Olin loobumas õpetajaametist, aga see koolitus on andnud mulle tööriistad ja hetkel tunnen, et saan vist jälle hakkama. Olin jõudnud sinnamaani, et ei saanud tööga hakkama. Nüüd suudan säilitada rahu ja hetkel väga ei kaalu õpetajaametist loobumist.". 

Uuringu tulemustega on võimalik täismahus tutvuda TAI kodulehel.

Uuringu kokkuvõtte leiab siit.

Tagasi