Jäta navigatsioon vahele

Ma Armastan Aidata
Koos oleme kogunud
4 985 946 €
Annetajatelt 3 611 497 €
Swedbanki poolt 1 374 449 €
Vaikuseminutid: vähendame koos laste ärevust ja stressi, toetades õpetajate vaimset heaolu

Vaikuseminutid: vähendame koos laste ärevust ja stressi, toetades õpetajate vaimset heaolu

Kuidas su annetus aitab?

Kui lähedal oleme eesmärgi saavutamisele?

Annetusi kokku
Veel vaja koguda
5 390.00 €
223 annetust
10 000.00 €

Annetan raha

Kuidas su annetus aitab?

Kuidas su annetus aitab?

Kas oled märganud, kuidas pinged koolis või lasteaias võivad mõjutada laste ja õpetajate igapäevaelu? Vaikuseminutite tõenduspõhine programm “Heaolu loov kool ja lastead” aitab luua rahulikuma ja rõõmsama õhkkonna koolides ja lasteaedades, keskendudes nii õpetajate kui laste oskustele vaimset tervist hoida.

Miks see oluline on? Kujuta ette õpetajat, kes hoolitseb mitte ainult õpilaste akadeemiliste saavutuste, vaid ka nende vaimse tervise eest. Kui õpetaja oskab jääda rahulikuks, on ka lastel parem – suhted paranevad ja klassiruumis on vähem konflikte. Kui õpetaja tuleb hästi toime oma emotsioonide ja stressiga, suudab ta luua lastega hea suhte - see loob tugeva aluse õpilaste heaolule ja õppetulemustele.

Uuringud on näidanud, et Vaikuseminutite programm annab õpetajatele spetsiifilised oskused, mida kasutades kaitsevad nad end läbipõlemise eest ja suudavad oma emotsioone paremini juhtida, mis ühtlasi loob klassiruumis positiivse õhkkonna.

Tõendatud mõju! Tartu Ülikooli ja Balti Uuringute Instituudi uuringud on tõestanud, et Vaikuseminutite programm aitab vähendada nii laste kui õpetajate stressi ja ärevust, parandades samal ajal nende omavahelisi suhteid. 

98% programmis osalenud õpetajatest tunnistasid, et oskavad paremini oma vaimset ja füüsilist tervist hoida. See mõju ulatub otseselt ka lasteni – ainult siis, kui õpetajal endal on need oskused, saab ta neid edasi anda ka lastele.

"Olin sihiks võtnud, et loobun õpetajaametist, aga see koolitus on andnud mulle tööriistad ja hetkel tunnen, et saan vist jälle hakkama. Olin sinnamaani läinud, et ei saanud tööga hakkama, ei leidnud ühtegi nüanssi. Nüüd suudan säilitada rahu ja leida, et hetkel väga ei kaalu õpetajaametist loobumist." (Vaikuseminutite koolitusel osalenud õpetaja)

Sinu panus loeb! Iga annetatud euro aitab meil viia enesejuhtimise oskusi rohkemate õpetajate ja lasteni. Ka väike panus on väärtuslik!
Näiteks iga annetatud 10 € aitab jõuda ühe lapseni, andes talle oskusi oma vaimse tervise eest hoolitsemiseks.

Hoides õpetajaid, hoiame lapsi! Sinu annetuse abil jõuavad olulised oskused, nagu stressi ja emotsioonide juhtimine, koolidesse ja lasteaedadesse. Aitame koos luua tulevikku, kus lapsed tunnevad end turvaliselt ja toetatuna!

 

Aitäh, et aitad hoida meie õpetajaid ja seeläbi ka meie lapsi!

 

Vaata lähemalt:

Organisatsioon on kantud tulumaksusoodustust saavate mittetulundusühingute nimekirja. Maksude teemast loe lähemalt: Annetused ja maksud

TAI uuringu tulemus: Õpetajate heaolu ja stressitaluvust saab praktiliste oskuste abil tulemuslikult parandada

15.10.2024

Tervise Arengu Instituudi (TAI) tellitud ja Balti Uuringute Instituudi poolt läbi viidud võrdlusgrupiga katseuuring näitas, et õpetajatel kasvas praktilise õppe tulemusena sotsiaal-emotsionaalne pädevus. See toetab õpetajate stressiga toimetulekut ja suurendab rahulolu tööga, millel on omakorda positiivne mõju õpilaste heaolule.

Sotsiaalministeeriumi terviseala asekantsler Anniki Lai sõnas, et piiratud ressursside tingimustes on eriti oluline panustada tulemuslikkust näidanud ennetustegevustesse, mis toetavad õpetajate ja seeläbi ka õpilaste heaolu. „Õpetajate vaimse ja emotsionaalse heaolu toetamine on kriitilise tähtsusega, sest nende roll on otseselt seotud meie laste ja noorte tuleviku kujundamisega. Praktiliste oskuste arendamine aitab õpetajatel paremini toime tulla tööpingega ja suurendab nende rahulolu oma tööga, mis omakorda peegeldub positiivselt ka õpilaste heaolus,“ lisas ta.

Eesmärgiga toetada laste ja noorte vaimset tervist ja hariduslike eesmärkide saavutamist, rahastas Sotsiaalministeerium 2023-2024. aastal täiendavalt õpetajate sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamist ja hindamist. Esmalt valmis ülevaade rahvusvaheliselt ja Eestis kasutusel olevatest õpetajate sotsiaal-emotsionaalset pädevust arendavatest koolitustest ning seejärel toimus võrdlusgrupiga katseuuring hindamaks, milliseid sotsiaal-emotsionaalseid pädevusi arendavad Gordoni õpetajate kool ja Vaikuseminutite koolitusprogramm õpetajale. Lisaks töötati uuringu käigus välja ja testiti esmakordselt Eesti õpetajatele kohandatud sotsiaal-emotsionaalset pädevust mõõtvat tööriista.

"Laste vaimse tervise ja heaolu toetamisel on lastega töötavate spetsialistide, sh õpetajate sotsiaal-emotsionaalne pädevus praegusel ajal eriti aktuaalne, sest toetab nende stressiga toimetulekut, aitab vältida emotsionaalset läbipõlemist ja suurendab koolikeskkonna tajutavat heaolu," tõi välja TAI laste ja noorte valdkonna juht Tiia Pertel.

Uuringu tulemused näitasid, et osalemine Vaikuseminutite programmides ja Gordoni koolitusel on aidanud õpetajatel arendada suhteoskusi, eneseteadlikkust ja enesejuhtimist, samuti parandada suhteid õpilastega ja suurendada tööalast rahulolu.

"Koolitustel osalenud õpetajate enda hinnangul paranesid märgatavalt nende sotsiaalsed ja kognitiivsed oskused. Gordoni õpetajate kooli programmi läbinutel paranes eriti suhtlusoskus, nii tööalane kui isiklikul pinnal, Vaikuseminutite koolitusprogrammi läbinutel paranes eriti enesejuhtimine, mis aitab hoida vaimset ja füüsilist tervist," kommenteeris Balti Uuringute Instituudi uuringurühma juht Kats Kivistik.

Tulemuste põhjal soovitab uuringurühm Haridus- ja Teadusministeeriumile ning kohalikele omavalitsustele võimaldada õpetajatel tasuta või soodsa hinnaga osaleda nimetatud koolitusprogrammides. Samuti on soovitatav suurendada koolide juhtkondade teadlikkust sotsiaal-emotsionaalsest pädevusest ja luua selle rakendamist toetav organisatsioonikultuur.

Üks Vaikuseminutite koolitustel osalenud õpetaja jagas oma kogemust: "Olin loobumas õpetajaametist, aga see koolitus on andnud mulle tööriistad ja hetkel tunnen, et saan vist jälle hakkama. Olin jõudnud sinnamaani, et ei saanud tööga hakkama. Nüüd suudan säilitada rahu ja hetkel väga ei kaalu õpetajaametist loobumist.". 

Uuringu tulemustega on võimalik täismahus tutvuda TAI kodulehel.

Uuringu kokkuvõtte leiab siit.

Tagasi