Jäta navigatsioon vahele

Ma Armastan Aidata
Koos oleme kogunud
4 985 946 €
Annetajatelt 3 611 497 €
Swedbanki poolt 1 374 449 €
MTÜ Loomus projekt "Olen loomade poolt”

MTÜ Loomus projekt "Olen loomade poolt”

Kuidas su annetus aitab?

Kui lähedal oleme eesmärgi saavutamisele?

Annetusi kokku
Veel vaja koguda
14 295.40 €
455 annetust
15 000.00 €
See projekt on juba lõppenud. Täname kõiki, kes kaasa aitasid!

Kuidas su annetus aitab?

Kuidas su annetus aitab?

Loomade eestkoste organisatsioon Loomus tegutseb selle nimel, et muuta Eesti ja maailm laiemalt loomasõbralikumaks. Loomuse fookus on nende loomade kaitsel, keda kasutatakse põllumajanduses, sh kalad, meelelahutuses, ilutööstuses ja moetööstuses.

Loomuse sihiks on loomatemaatika tähtsuse suurendamine Eesti ühiskonnas ning loomakaitsepoliitika kujundamine. Tänu Loomuse ja Loomusega liitunud liikumise Loomade nimel aastatepikkusele tööle võttis 2017. aasta sügisel Riigikogu vastu eelnõu, mis keelustab metsloomade kasutamise meelelahutuses, sh tsirkuses. See oli võimas võit loomadele ning vägivallaga dresseeritud metsloomad ei pea enam kannatama ebaloomupärastes tingimustes meelelahutuse eesmärgil.

Loomuse loomisest saadik on meie liikmed aktiivselt tegutsenud karusloomafarmide keelustamise nimel ning 2021. aasta juunis saime rõõmustada, et meie üks suurimaid eesmärke sai täidetud ning Eestist sai esimene Balti riik, mis keelustab karusloomafarmid.

Igal võidul on oma hind. Iga võit tähendab sadu, kui mitte tuhandeid, tunde tööd. Tihti tulevad võidud raskelt, aga see ei ole meid takistanud ega hakka takistama. Loomade kannatustele ei saa panna hinda, me ei saa öelda, et mingi kannatuse ärahoidmine pole väärt nii palju tunde tööd või nii palju muid ressursse. Iga meie poolt võetud väljakutse suudab ära hoida väga palju kannatusi ja seeläbi luua parema maailma.

Loomus peab oluliseks loomasõbraliku mõtlemise, käitumise ja tarbimise leviku suurendamist, mistõttu oleme loonud veganprogrammi Taimsed Valikud, Eesti esimese loomaõigusliku taskuhäälingu Loomade Hääl, kampaania “Armas kala”, loomasõbraliku ilu töörühma LILU ning korraldame rahvusvahelist loomaõiguste konverentsi. Lisaks sellele teeme koostööd nii Eesti kui ka rahvusvaheliste organisatsioonidega, et kujundada loomasõbralikku poliitikat ning tõsta teadlikkust loomaõiguste teemal.

  • 5 € eest saame levitada loomasõbralikke sõnumeid sotsiaalmeedias.
  • 10 € eest saame välja anda ja levitada teabematerjale, jagada lendlehti ja loomasõbraliku sõnumiga kleepse ning korraldada oma vabatahtlikele aruteluõhtuid.
  • 25 € eest saame osaleda koolitustel, et paremini ja efektiivsemalt seista loomade õiguste eest, teha ühe taskuhäälingu Loomade Hääl osa ning korraldada ja osaleda avalikel üritustel.
  • 50 € eest saame tasuda rahvusvahelistesse organisatsioonidesse kuulumise liikmemakse ning toetada Soomes Tuulispää varjupaigas elavaid rebaseid Taika ja Viima.

Iga annetus on oluline samm loomasõbralikuma ühiskonna poole.

Loomus on kantud tulumaksusoodustust saavate mittetulundusühingute nimekirja. Maksude teemast loe lähemalt: Annetused ja maksud.

www.loomus.ee

AVALIK KIRI EL TERVISHOIU JA TOIDUOHUTUSE VOLINIKULE: moebrändid üle Euroopa toetavad karusnahavaba Euroopat

17.05.2023

Moebrändid kutsuvad komisjoni ühiselt üles toetama Euroopa kodanikualgatust Karusnahavaba Euroopa ning keelustama karusloomakasvatuse ja tehistingimustes kasvatatud karusnahatoodete impordi. Kodanikualgatusele andis oma toetusallkirja üle 1,7 miljoni Euroopa kodaniku, sh 6219 Eesti kodanikku.

Eesti moebrändidest liitusid üleskutsega Anu Rieberg Design Studio, KJA, KittleMood, Mammu Couture, Mia&Leela, Tanel Veenre, Tiina Talumees Stuudio ja TUUB. Lisaks liitus ka kaubanduskeskuste arendaja Astri Grupp ja vaibakunstnik Leeda Ots.

AVALIK KIRI:

“Lugupeetud Stella Kyriakides, tervishoiu ja toiduohutuse volinik!

Kuna mood liigub pidevalt jätkusuutlikumate mudelite poole, on loomade heaoluga seotud probleemid muutunud kogu tööstuses olulisemaks. Erilist tähelepanu väärivad karusnaha tootmisega seotud probleemid.

Karusnaha saamiseks kasvatatavad liigid on peamiselt metsloomad. Igal aastal peetakse ELis miljoneid naaritsaid, rebaseid ja kährikuid traatvõrgust puurides ning tapetakse ainult või peamiselt nende karusnaha pärast. Viimastel aastakümnetel on teadlased, loomakaitseorganisatsioonid ja Euroopa kodanikud selle praktika hukka mõistnud. Moetööstuses võetakse aga üha suuremaid jätkusuutlikkuse eesmärke ja eelistatake aina rohkem loomasõbralikke alternatiive. Seda peegeldab selgelt tõsiasi, et meie tarbijad, Euroopa kodanikud, on üha enam nõudnud moetooteid, mille tootmiseks ei kasutata karusnahka.

Tänu sidusrühmadega peetud dialoogile ja uusimatele teaduslikele tõenditele oleme mõistnud, kui jätkusuutmatu ja ebaeetiline on karusloomafarmide tegevus. Olles paremate teadmistega karusloomakasvatuse praktikast mõistame, et karusnahatööstuse pakutavad sertifitseerimisskeemid ei käsitle karusloomakasvatuse olulisi heaoluprobleeme, kuna karusloomakasvandustes ei ole võimalik rahuldada karusloomade liigispetsiifilisi vajadusi.

Moeettevõtetena oleme kindlalt pühendunud sellele, et meie ärimudel järgiks loomse päritoluga materjalide osa säästva arengu eesmärke (Sustainable Development Goals), eriti eesmärke nr 12-15. Vaadates jätkusuutlikkuse aruandeid, on näha, kuidas loomade kohtlemise teema muutub üha enam oluliseks. Teisisõnu on loomade heaolu prioriteet nii tarbijatele (ja teistele välistele huvigruppidele) kui ka ettevõtetele endile. Selline lähenemine viib loomade karusnahale alternatiivsete materjalide väljatöötamisele suunatud rõivatööstuseni. Märgime, et kogu tootmisahel on orienteeritud karusnaha kasutamise lõpetamisele moestööstuses. Kasutades tehnoloogilisi uuendusi tekstiilmaterjalides, saame rahuldada turunõudluse karusnahavabade toodete järele austusest loomade ja keskkonna vastu, mis juurdub üha enam Euroopa sotsiaalsetesse väärtustesse.

Praeguseks on hinnanguliselt 69 protsenti tuntuimatest luksusbrändidest karusnahast loobunud. Hiljuti demonstreerisime Milano ja Pariisi moenädalatel taaskord, kuidas on võimalik toota moekollektsioone ka tipptasemel turgudele ilma loomade karusnahka kasutamata. Lisaks loomakarusnahkade väljajätmisele meie kollektsioonidest ja kauplustest võtavad moeajakirjad sisu ja reklaamide osas üha enam kasutusele karusnahavabu toimetamisstandardeid. Selle moemaailma edasiviiva lähenemisega loodame, et karusnahk muutub peagi moetööstuses täiesti vastuvõetamatuks.

Vaatamata karusnahavaba poliitika tohutule mõjule usume, et regulatiivsete meetmete rakendamine annaks tohutut lisandväärtust meie ja valitsustevaheliste organisatsioonide eetiliste ja jätkusuutlikkuse eesmärkide saavutamiseks. Praeguseks on 19 liikmesriiki rakendanud karusloomakasvatust piiravaid või keelavaid õigusakte, samas kui osa riike (nt Iisrael, California osariik ja paljud USA linnad) on kehtestanud loomade karusnahaga kauplemise keelud. Lisaks on 1 701 892 miljonit Euroopa kodanikku allkirjastanud Euroopa kodanikualgatuse “Karusnahavaba Euroopa”, mis näitab erakordset toetust tuleviku Euroopale, kus karusnahal üldse pole kohta.

Nendel põhjustel peame meie, allakirjutanud moebrändid, asjakohaseks Euroopa Komisjoni sekkumist, mille eesmärk on tasakaalustada siseturg üle kogu ELi hõlmava karusloomakasvatuse keelu ja mis tahes tüüpi karusnahast toodetega kauplemise keelu kehtestamise kaudu.”

Alla kirjutasid:

ba&sh
Breuninger
Closed
Elisabetta Franchi
Hugo Boss
Hervis
Klingel
Marc Cain
Marc O’Polo
Miniconf (Sarabanda, i DO, Dodipetto)
O bag
Otto Group
OVS
Save the Duck
Tchibo
Marina Salamon (entrepreneur)
A.S. Watson Benelux
Alabama Muse
Anu Rieberg Design Studio
Astri Grupp
Compassion 4 Fashion OÜ
Ellos Group
Green Laces
GUILD
KJA
KittleMood
Leeda Ots
Mammu Couture
Mia&Leela
MK Ambitsia
Nelly.com
Otrium
Ræburn
Skall Studio
Tanel Veenre
Tiina Talumees Stuudio
TopVintage
TUUB

Loe avalikku kirja originaalis siin (inglise keeles).

Lisaks allakirjutanud ettevõtetele on üle lisaks 1500 ettevõtte ülemaailmselt liitunud karusnahavaba jaemüüjate programmiga, mis tunnustab ja toetab karusnahavaba poliitikale pühendunud jaemüüjaid. Programm “Fur Free Retailer” on maailma juhtiv programm karusnahavabade ettevõtete ühendamiseks tarbijatega, kes otsivad eetilisi kaupu, ning tunnustab ISO 26000 ettevõtte sotsiaalse vastutuse suuniseid.

Programmiga “Fur Free Retailer” on liitunud ka järgmised tuntud brändid:

Adidas
Asos
Armani
Bestseller (Jack and Jones, Vero Moda, Name It, LMTD, Only)
Burberry
Diesel
Dolce&Gabbana
Esprit
Ferragamo
Furla
GAP
Givenchy
H&M
Inditex group (Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho)
Jean Paul Gaulter
Jimmy Choo
Kering Group (Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni)
Lacoste
Mango
Michael Kors
Next
Prada Group (Prada, Miu Miu, Church’s, Car Shoe)
Ralph Lauren
s.Oliver
Stella McCartney
Valentino
Versace
VF Corporation (Vans, The North Face, Timberland, Dickies, Altra, Eastpak, Icebreaker, JanSport, Kipling, Napapijri, Smartwool, Supreme, Wrangler), USA
YNAP group (yoox.com, net-a-porter.com, mrporter.com, theoutnet.com)
Zalando

Märtsi lõpus korraldas Loomus ka juba teist korda Eesti moe tähtsündmuse Tallinn Fashion Weeki raames julmusevaba moeshow, kus tutvustasid oma loomingut Karl Joonas Alamaa, CAROL X OTT, KittleMood ja Eesti Kunstiakadeemia / Estonian Academy of Arts tudengid, Hedy Kohv ja Kristel Akerman. Loomuse korraldatud moešõu oli jätkusuutlik ja 100%  vaba loomsetest materjalidest.

Esimese Eesti ajakirjana on Ajakiri Vegan liitunud karusnahavaba programmiga “Fur Free Retailer” ja andnud lubaduse oma veergudel mitte reklaamida ehtsast karusnahast tooteid ega kutsuda üles neid kandma.

Tagasi