Kirja teel psühholoogiline nõustamine: Mis see on? Kuidas see käib?
27.04.2024MTÜ Lahendus.neti peamiseks tegevuseks on kirja teel psühholoogiline nõustamine. Tavalisest psühholoogi vastuvõtust erineb see mitmel moel. Nimelt toimub suhtlus nõustaja ja kliendi vahel veebis ning just kirja formaadis ehk mitte kabinetis ega ka videokõne teel. Samuti pole Lahendus.neti kliendid kohustatud oma täisnime avaldama, seega kliendil on võimalik jääda anonüümseks. Kuigi kõik inimesed ei pruugi selleks vajadust tunda, võib paljudele teha see oma muredest rääkimise lihtsamaks.
Lahendus.neti nõustamine ei toimu ka reaalajas, vaid peale kliendi kirja saamist on nõustajal aega mõned päevad vastata. Esmakirjadele vastavad nõustajad hiljemalt kolme päeva jooksul, järgnevatele kirjadele nelja või viie päeva jooksul. Seega võib suhtlus olla mõnevõrra aeglasem, kui näost näkku rääkides. Samas on jooksvalt kontakti hoidmine lihtsam, kui näiteks kord kuus vastuvõtul käies. Seega on kirja teel nõustamisel nii miinuseid kui ka plusse.
Kuidas siis nõustamine täpsemalt välja näeb? Kõige aluseks on kliendipoolne sisend ehk mis teeb talle muret. Nõustajad küsivad tavaliselt ka täpsustavaid küsimusi. Nende eesmärgiks on saada olukorrast paremat ülevaadet, aga ka suunata klienti oma olukorda analüüsima. Kuna erinevate inimeste jaoks toimivad erinevad lahendused, ei anna nõustajad tavaliselt kohe nõustamise alguses kindlaid soovitusi. Nõustamise peamine eesmärk ongi kliendi ja nõustaja koostööna leida realistlikud toimetulekuviisid, mis konkreetse kliendi ellu sobituvad.
Kui tunned, et miski häirib su elu, sul on mure, mida pole saanud kellegagi jagada või sooviksid vaimse tervise kohta infot, kirjuta meile julgelt!